Adatkezelési tájékoztató (GDPR-szabályzat)

A CZC Bt. az alábbiak szerint tájékoztatja Önt a személyes adatok kezeléséről és az alábbi garanciákat alkalmazza a személyes adatok kezelése során.
Mint adatkezelő kötelező érvényűként ismeri el magára nézve a következő jogszabályokat:
– Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről – általános adatvédelmi rendelet, továbbiakban:

GDPR

– az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Info tv.) rendelkezései
Kötelezettséget vállal továbbá, hogy a tevékenysége során felmerülő adatkezelése megfelel az adatvédelmi szabályzatban leírtaknak és az érvényben lévő jogszabályoknak.

A CZC Bt. mint adatkezelő ügyfelei személyes adatait harmadik félnek nem adja ki, illetve az ajánlatkérés, megbízás, vásárlás, hírlevél-feliratkozás, közösségi média-kampány, stb. során birtokába került információkat bizalmasan kezeli, és azok védelméért mindent megtesz.
Amennyiben a jelen adatkezelési tájékoztatóval vagy a személyes adatok kezelésével, illetve jogszabályok, szabályzatok értelmezésével kapcsolatosan bármilyen kérdése, észrevétele lenne, kérjük, forduljon adatvédelmi tisztviselőnkhöz!

1. ADATKEZELÉS

• Adatkezelő adatai
Adatkezelő neve: Czene Sándor
Cégnév: CZC Bt.
Adószám: 57239233-1-33

Székhely: 2112 Veresegyház, Széchenyi tér 3.
Postacím: 2112 Veresegyház, Széchenyi tér 3.
Telefon: 06 (20) 665 1726
E-mail: haztartasigepdiszkont@gmail.hu

Honlap: https://haztartasigep-diszkont.hu/

2. OLDALLÁTOGATÁS, SÜTIKEZELÉS

A megadott domainnéven az üzemeltető a weboldal alapvető és kényelmi funkcióinak biztosítása, a felhasználói élmény fokozása és anonim statisztikák készítése érdekében sütiket, vagyis speciális kódolt adatsort használ. Ezek a sütik lehetővé teszik a felhasználó internetezésre használt eszközének felismerését, és a felhasználó igényeihez igazított tartalom megjelenítését.
A weboldalak eléréséhez használt böngészőprogramok alapértelmezett esetben engedélyezik a sütik elhelyezését az eszközre. A sütik kezelésére vonatkozó információk a böngésző beállításai között találhatóak. Ezek a beállítások megváltoztathatók úgy, hogy a sütik automatikus kezelését a böngésző blokkolja, vagy minden esetben értesítést küldjön a felhasználónak, ha az eszközre sütit küldtek. Fontos tudni azonban, hogy a sütik használatának tiltása/korlátozása negatívan befolyásolhatja az oldal bizonyos funkcióinak működését!
A sütik nélkülözhetetlenek a weboldal és annak egyes funkciói működéséhez. A testreszabott kiszolgálás és a bejelentkezési folyamat elősegítése érdekében a rendszer „munkamenet sütivel” (session cookie) azonosítja a bejelentkezett felhasználó számítógépét. A böngészőablak bezárásával, majd a böngésző későbbi újranyitásával ez a bejelentkezett státus érvényben marad. A munkamenet süti nem teszi lehetővé a felhasználó személyes azonosítását, sem olyan adatok gyűjtését, amellyel a felhasználó egyértelműen azonosítható. A munkamenet süti marketingcélokra sem használható fel, sem a böngészési előzmények megállapítására.

A munkamenet süti a látogatói számítógép és a kiszolgáló szerver összerendelését segíti elő, így a forgalom megfelelő szerverhez terelését teszi lehetővé. Jogalapja az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. CVIII. törvény (Elkertv.) 13/A. § (3) bekezdésében foglalt rendelkezés. Az adat tárolása a honlap látogatói munkamenetének befejezéséig tart.

• Webszervernaplózás

A webszerver automatikusan naplózza a https://haztartasigep-diszkont.hu/ oldalra látogatók tevékenységét, melyet 7 napig őriz meg.
Az adatkezelés célja a weboldal funkcionalitása, keresőoptimalizálása, megfelelő kényelmi elemek biztosítása, jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bek. f) pontja.
A kezelt személyes adatok típusa: azonosítószám, a látogatás dátuma és időpontja, a meglátogatott aloldalak címe, a https://haztartasigep-diszkont.hu/ weboldal böngészését megelőzően megtekintett oldal címe, a felhasználó által használt böngésző típusa és verziószáma, a felhasználó internetszolgáltatója és a használt IP-címe.

• Külső szolgáltatók naplózása

A weboldal HTML-kódja az üzemeltetőtől független, külső szerverről érkező és külső szerverre mutató hivatkozásokat tartalmaz. A külső szolgáltató szervere közvetlenül a felhasználó számítógépével áll kapcsolatban, a szervere a felhasználó böngészőjével való közvetlen kommunikáció miatt felhasználói adatokat (pl. IP-cím, böngésző, operációs rendszer adatai, látogatott oldal címe, látogatás időpontja) képesek gyűjteni. A felhasználó számára esetlegesen személyre szabott tartalmakat a külső szolgáltató szervere szolgálja ki. Az adatok külső szolgáltatók szervere általi kezeléséről az alább felsorolt adatkezelők tudnak részletes felvilágosítást nyújtani.

• Külső szolgáltatók sütikezelése

A legtöbb böngésző adatvédelmi beállításai lehetővé teszik a harmadik féltől származó sütik letiltását (a böngésző Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem/Előzmények/Egyéni beállítások menü alatt, cookie, süti vagy nyomkövetés megnevezéssel van lehetőség).
A harmadik féltől származó sütiket a weboldal megtekintésekor, de nem a CZC Bt. webcíméről, hanem a harmadik fél domainjéről tölti le a felhasználó böngészője. A harmadik fél (pl.: Google, Facebook, Youtube) ezen sütik segítségével a felhasználó teljes böngészési előzményeit nyomon tudja követni azon weboldalak tekintetében, amelyek tartalmazzák az adott harmadik fél ún. „third-party” moduljait (például hirdetési modulját, hirdetéseit). A harmadik féltől származó sütik (Third party cookies) az érintett harmadik félhez kerülnek vissza, amikor a felhasználó megtekinti például valamely hirdetésüket vagy felkeresi a weboldalukat.

A CZC Bt. weboldalán az alábbi harmadik féltől származó sütik fordulhatnak elő:

• Google Analytics (célja: anonim látogatottsági statisztikák generálása)
• Google AdWords Remarketing (célja: a Google Inc. által biztosított hirdetési lehetőségek használata)
• Facebook Pixel (célja: anonim statisztikák generálása a facebook.com-ról érkező látogatók számának meghatározására, valamint a Facebook.com által nyújtott hirdetési lehetőségek használata)

Mivel a CZC Bt.-nek nincs ellenőrzési jogköre a harmadik féltől származó sütikre vonatkozóan, ezért kérjük a felhasználókat, hogy tekintsék át ezen harmadik felek sütikre vonatkozó tájékoztatóit!

• Facebook: https://www.facebook.com/policies/cookies/
• Google Inc.: https://policies.google.com/technologies/types?hl=hu
• Google HYPERLINK “https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage” HYPERLINK “https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage”Analytics:
https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
A weboldal működéséhez használt harmadik féltől származó sütik és modulok adatkezelési és adatvédelmi irányelvei itt tekinthetők meg:
• Google Inc. – https://policies.google.com/privacy?hl=hu
• Facebook Inc. – https://www.facebook.com/about/privacy
• Youtube LLC. – https://policies.google.com/privacy?hl=hu
• Hírlevélküldés

A CZC Bt. által kezelt oldalak kapcsán a látogató feliratkozhat ingyenes hírlevelekre, akciós lehetőségekről való tájékoztatásra. Az ehhez szükséges adatokat kötelező megadnia (név, email-cím), mely adatokat az oldal és az adatok kezelője nem ad ki harmadik félnek. Az elektronikus hírlevélben direkt marketing (közvetlen üzletszerzési) üzeneteket küldhet azok részére, akik ehhez a honlapon kifejezetten hozzájárultak.
Az adatkezelés célja gazdasági reklámot is tartalmazó e-mail, hírlevelek küldése a feliratkozók részére. Az adatkezelés jogalapja az érintett önkéntes hozzájárulása [GDPR 6. cikk (1) bek. a) pontja.]. A kezelt személyes adatok típusa: azonosítószám, feliratkozás dátuma és időpontja, e-mail cím, név, irányítószám, a direkt marketing célú megkereséshez adott hozzájárulás.

Az adatkezelés időtartama a felhasználó hozzájárulásának visszavonásáig, de legfeljebb a felhasználó utolsó hírlevél-megnyitástól, adatfrissítéstől számított 24 hónap. Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: az érintett nem értesül az adatkezelő és partnerei ajánlatairól.
A hírlevél küldése ellen tiltakozni, továbbá a megadott hozzájárulás visszavonását és a személyes adatok törlését vagy módosítását az alábbi elérhetőségeken lehet kezdeményezni:

– a hírlevél láblécében a „Leiratkozás” hivatkozásra kattintva,
– e-mailben az haztartasigepdiszkont@gmail.hu címen,
– vagy postai úton a CZC Bt., 2151 Fót, Kossuth Lajos utca 37 címen.

Adatfeldolgozók:
Czene Sándor, CZC Bt.
Tarhely.eu – online tárhely biztosítása

3. ADATOK

• Adatfelvétel
A CZC Bt. az e-mailben érkező ajánlatkérést, vásárlásra vonatkozó szándékot, beérkezett e-mailt a küldő nevével, e-mail címével, a dátum, időpont adatokkal és más, az üzenetben megadott egyéb személyes adatokkal együtt az adatközléstől számított legfeljebb öt év elteltével töröl.

• Adattovábbítás

Az adatok kezelésére, feldolgozására a CZC Bt. munkatársai jogosultak. Az adatok kezelése elektronikus formában, online adatbázisokban történik. Az ezzel összefüggő szolgáltatások biztosításához szükséges adatkezelések és az alkalmazott adatfeldolgozó személyek a következők lehetnek:

Adatszolgáltató: tarhely.eu

A CZC Bt. a problémamentes kapcsolattartás miatt a gmail.com levelezőrendszerét használja. Adatszolgáltató: Google LLC (“Google”) 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA – gmail.com

Továbbított adatok: név, e-mailcím, garanciák: Privacy Shield

• Adatvédelmi incidens

A CZC Bt. és szolgáltatói mindent megtesznek az általuk kezelt adatok védelméért. A CZC Bt. mint adatkezelő nyilvántartja az esetleges adatvédelmi incidenseket, feltüntetve az adatvédelmi incidenshez kapcsolódó tényeket, annak hatásait és az orvoslására tett intézkedéseket. Az esetleges adatvédelmi incidenst, ha lehetséges, legkésőbb 72 órával az után, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.

Adatvédelmi incidenseket a következő címen lehet bejelenteni: haztartasigepdiszkont@gmail.hu

• Személyes adatok védelme

A CZC Bt. a személyes adatokat bizalmasan kezeli, harmadik személynek adatok tulajdonosának tudta és beleegyezése nélkül vagy jogszabályi felhatalmazás hiányában nem adja ki. Az adatbiztonsági követelmények betartása érdekében biztosítja a tisztességes és átlátható adatkezelést, gondoskodik a személyes adatok védelméről és biztonságáról, különösen a jogosulatlan hozzáférés és kezelés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés (elvesztés) és sérülés (károsodás) ellen.

4. JOGOK, JOGORVOSLAT

• Tájékoztatáskéréshez való jog
Az érintett bármikor tájékoztatást kérhet személyes adatainak kezeléséről, kérheti személyes adatainak pontosítását, azok törlését, korlátozását és gyakorolhatja mindazon jogát, amelyre jogszabály Önt feljogosítja. Az érintett személy a fent megadott elérhetőségeken keresztül, írásban tájékoztatást kérhet arról, hogy
• milyen személyes adatait,
• milyen jogalapon,
• milyen adatkezelési cél miatt,
• milyen forrásból,
• mennyi ideig kezeli,
• a Szervezet kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait.

• Helyesbítéshez való jog

Az érintett személy írásban kérheti, hogy a CZC Bt. módosítsa valamely személyes adatát (például bármikor megváltoztathatja az e-mail címét). A CZC Bt. a kérelmet legfeljebb egy hónapon belül teljesíti, és erről az érintettet értesíti.

• Törléshez való jog

Az érintett személy írásban kérheti a CZC Bt.-től a személyes adatainak a törlését. Az alábbi indokok valamelyikének fennállása esetén jogosult arra, hogy kérésére a CZC Bt. indokolatlan késedelem nélkül törölje a rávonatkozó személyes adatokat:
a) személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
b) az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
c) az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre;
d) a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
e) a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
f) a személyes adatok gyűjtésére információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.
Az adatok törlése nem kezdeményezhető, ha:
– az adatkezelés szükséges: a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
– a személyes adatok kezelését előíró, az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése,
– illetve közérdekből vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
– a népegészségügy területét érintő, vagy archiválási, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, közérdek alapján; vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.

• Zároláshoz (adatkezelés korlátozásához) való jog

Az érintett személy írásban kérheti, hogy a személyes adatait a CZC Bt. zárolja (az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű̋ jelölésével és az egyéb adatoktól elkülönített kezelés biztosításával). A zárolás addig tart, amíg az érintett által megjelölt indok szükségessé́ teszi az adatok tárolását.

• Tiltakozáshoz való jog

Az érintett bármikor tiltakozhat személyes adatainak közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges adatkezelés ellen, vagy az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Tiltakozás esetén az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha azt olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak. Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. A személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése elleni tiltakozás esetén az adatokat e célból a CZC Bt. nem kezeli.

• Profilalkotás, automatikus döntéshozatal

Ezen adatokat anonimizált, az érintettel össze nem kapcsolható módon kezelik és tárolják. Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen –ideértve a profilalkotást is –alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.

Nem alkalmazható a fenti jogosultság, ha az adatkezelés
– az érintett és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges;
– meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely az érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
– az érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.

• Panasztétel és jogorvoslat

Az adatkezeléssel kapcsolatosan az érintett jogorvoslattal élhet, ennek keretében az adatkezelés kapcsán az adatvédelmi tisztviselőhöz fordulhat panasszal, valamint panaszt tehet a felügyeleti hatóságnál. Ha megítélése szerint az Önre vonatkozó személyes adatok kezelése megsérti az adatvédelemre irányadó jogi szabályozást, végezetül Bírósághoz is fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. A személyes adatok védelmével kapcsolatosan indított per illetékmentes.

Adatvédelmi tisztviselő:
Név: Czene Sándor
E-mail: haztartasigepdiszkont@gmail.hu

Postacím: 2151 Fót, Kossuth Lajos utca 37. Felügyeleti Hatóság:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósága
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Tel: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
Email: ugyfelszolgalat@naih.hu

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

  1. Általános termékértékesítési feltételek

1.1 A CZC Bt. (székhely: 2112 Veresegyház, Széchenyi tér 3., telephely: 2151 Fót, Kossuth Lajos utca 37.; továbbiakban: Eladó) által bármely termék Vevő számára történő értékesítése esetén jelen ÁSZF kerül alkalmazásra, mind az azonnal elvihető (raktáron, bemutatóteremben levő) termékek, vagy megrendelés által teljesíthető termékek esetén.

1.2. Az Általános Szerződési Feltételek az Eladó által kiadott ajánlatokkal, rendelés-visszaigazolásokkal, számlákkal és minden egyéb – az Eladó által forgalmazott termékek eladásával és megvásárlásával kapcsolatos – dokumentumokkal összhangban értelmezendő, és a Felek eltérő megállapodása hiányában az Eladó és a Vevő közötti jogviszonyban a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései az irányadóak.

  1. Megrendelés

2.1 Eladó által forgalmazott Árukat raktári értékesítés esetén Vevő a teljes vételár igazolt kifizetését követően azonnal elviheti, illetve külön szállítási díj ellenében kérheti az Eladót a termék kiszállítására. A Vevő választása szerint a terméket a Háztartási diszkont weboldalán vagy a bemutatóteremben megtekintve (a továbbiakban: megrendelés) személyesen vagy e-mailben, telefonon rendelheti meg, a termék megrendeléséhez mindenképp a termék megtekintése szükséges (személyesen vagy termékfotón).

2.2 A Vevő az aláírásával igazolja, hogy a termék típusát, kódszámát, méretét, árát illetve egyéb adatait megtekintette és azt elfogadta. A Vevő köteles meggyőződni róla, hogy a vásárolni kívánt termék mérete megfelel-e az elhelyezéshez, illetve hogy szállítható-e a telepítés helyére.

2.3. A megrendelést követően a megrendelt áruban Eladó 48 órán belül tud módosítást elfogadni, ez idő után a leadott rendelés módosítása már nem lehetséges!

  1. Teljesítés

3.1. Átadás-átvétel határideje

Az áru Vevő részére történő átadásának határidejét a megállapodás tartalmazza. Amennyiben a megállapodásban megjelölt szállítási határidőt Eladó nem tudja teljesíteni, erről a tényről köteles Vevőt értesíteni. Az eladó az Áru megérkezését jelző telefonos értesítést követően a megrendelt termékeket köteles átvenni.

3.2. Átadás-átvétel helye

Az Áru átadása a szerződéskötés helyén történik, azaz Eladó telephelyén vagy kiszállítás esetén a Vevő címén.

Az Áru átvételének helyéről történő továbbszállításról a felek eltérő megállapodása hiányában a Vevő köteles saját költségére és felelősségére gondoskodni.

A termékek ára a kiszállítás és összeszerelés költségét nem tartalmazza! Amennyiben a Vevő összeszerelést (beépítést) kér, a szerelés költsége egyedi megállapodás tárgya, mely nem része a termék eladási árának. Ez esetben a készülék beüzemeléséhez szükséges csatlakozási pontokat a Vevő köteles biztosítani!

Eladó a Vevő külön kérésére szolgáltatást nyújthat a kiszállításra, melynek költsége a háztól házig szállítást tartalmazza. Amennyiben a Vevő kéri a termék házba történő behordását, illetve emeletre való felvitelét, Eladó egyedi árajánlatot ad az áru mennyiségétől, méretétől, illetve az emeletek számától függően.

3.3. Átadás-átvétel

Az átadás-átvétel kizárólag a vételár teljes megfizetése után történhet.

Cég vagy másik személy nevében történő átvétel esetén az eljárási jogosultságot meghatalmazással kell igazolni.

Az átadás-átvétel kizárólag a Vevő által bemutatott, a vételár teljes kifizetését igazoló, eredeti számla (a továbbiakban: számla) alapján történik.

A termék átvételénél Vevő köteles megvizsgálni, hogy a termék megfelel-e a megrendelésnek. Amennyiben a termék megfelel a megrendelésnek, a Vevő köteles ezt a termék átadás-átvételekor írásban igazolni.

A Vevő köteles a termék felismerhető hibáit a felismerés után azonnal kifogásolni, a fogyasztónak minősülő Vevő a kellékszavatosság illetve a jótállás teljes időtartama alatt jelezheti a hibát az Eladó számára.

Amennyiben Vevő az átadás-átvétel során az áru mennyiségével – darabszámával és/vagy súlyával – valamint csomagolásával kapcsolatban nem jelentett be kifogást, illetve reklamációt, ez esetben az átadás-átvételt követően ilyen jogcímen nem támaszthat igényt Eladóval szemben.

A kárveszély az Áru átvételekor, a Vevőnek történő átadásakor száll át Vevőre, az átadás-átvétel helyszínétől függetlenül (akár Eladó telephelye, raktára, vagy a Vevő által megjelölt cím házhoz szállítás esetén).

  1. Fizetési feltételek

4.1. A vételár megfizetése készpénzben vagy bankkártyával az Eladó pénztárában vagy Eladó bankszámlájára való utalással lehetséges.

4.2. A vevőnek nincs joga vételártartozását ellenkövetelések beszámításával kiegyenlíteni. Ez nem vonatkozik olyan ellenkövetelésekre, amelyeket Eladó elismert, vagy bíróság jogerősen megállapított.

  1. Késedelem, elállás

5.1 Az eladó késedelmes teljesítése esetén a vevő részére az 5.2. pont alapján befizetett vételárelőleg után a késedelembe esés napjától a teljesítés napjáig járó mindenkori törvényes késedelmi kamatot fizeti meg.

5.2 Az eladó és a vevő is mentesül a késedelem jogkövetkezményei alól, ha a késedelmet vis major okozza (elemi csapás, természeti akadály, háború, rendkívüli korlátozások stb.). Amennyiben a vis majorból származó akadályoztatás 3 hónapnál hosszabb, a feleknek jogában áll a Szerződéstől való elállás.

5.3. Interneten történő vásárlás esetén a Vevő egyoldalúan, indokolás nélkül visszaléphet, azaz elállhat a vásárlástól, amennyiben a terméket nem látta és annak hibájáról fotót nem látott, vagy amennyiben nem azt a terméket kapja, amely a fotón (személyes megtekintéskor) szerepelt. Az általa vásárolt termék visszaküldése esetén az eladótól kérheti az általa fizetett összeg (és amennyiben azt ő fizette, a szállítási költség) visszatérítését. Az elállásra a jogszabályi rendelkezés a jótállás esetén 3 napot biztosít, új termék esetén. A CZC Bt. az általa forgalmazott használtnak minősülő, esztétikai hibás, sérült csomagolású vagy javított termékekre – melyekre törvényileg nem vonatkozik elállás – szintén biztosítja a 3 nap elállási lehetőséget.

5.4. Az elállási jog gyakorlásának feltételei:

5.4.1 Az elállási jog a termék(ek) átvételétől számított 3 naptári napon belül gyakorolható.

5.4.2 A Vevő az elállási jogát a szerződés megkötésének napja (azaz a termék megrendelésének visszaigazolása) és a termék megérkezésének/átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ebbe a határidőbe a termék átvételének napja nem számít bele.

5.4.3 A Vevő az elállási jogát a Kormányrendeletben található nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, azaz annak az Eladó részére e-mail vagy postai levél, telefonhívás formájában is gyakorolhatja. A nyilatkozatból egyértelműen ki kell tűnnie a Vevő elállási szándékának.

5.4.4 A termék visszaküldése: amennyiben a Vevő jelezte az Eladó felé elállási szándékát, a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 3 naptári napon belül vissza kell küldenie (postára kell adnia/át kell adnia a futárnak), kivéve, ha a Kereskedő vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

5.4.5 A Vevő által viselt költségek: a termék visszaküldésének költségét a Vevő viseli, kivéve, ha az Eladó vállalta ezen költség viselését.

5.4.6 Ha a megrendelt terméket a Vevőnek kiszállították, az Eladó azt saját költségén fuvarozza vissza, ha a termék jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

5.4.7 A Vevő felel a termék jellegének/tulajdonságainak és működésének megfelelő rendeltetésszerű használatért, valamint a nem megfelelő használatból eredő értékcsökkenésért, amelyet az Eladó részére köteles megtéríteni.

5.4.8 Az Eladó köteles a Vevő elállása esetén legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 3 naptári napon belül visszatéríteni a Vevő részére a termék vételárát és a szállítási költséget (amennyiben azt a Vevő fizette) a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon, kivéve, ha Vevő kifejezetten beleegyezett abba, hogy az Eladó más fizetési módot alkalmazzon. Ha azonban a Vevő az Eladó által ajánlott legkevésbé költséges fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, Eladó nem köteles megfizetni az ebből eredő többletköltséget. Eladó mindaddig visszatarthatja a Vevőnek fizetendő összeget (termék vételára +szállítási költség), amíg a terméket a Vevő vissza nem küldte/szolgáltatta vagy annak elküldését kétséget kizáróan nem igazolta.

5.4.9 Az elállási jog nem gyakorolható az alábbi termékeket/szolgáltatásokat illetően:

  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha az Eladó a teljesítést a Vevő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Vevő tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Eladó által nem befolyásolható, a 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
  3. Szavatosság, jótállás (vagy garancia)

A Vevőt új termék vásárlásakor jótállás (ismertebb nevén garancia) és termékszavatosság illeti meg. A szépséghibás, sérült csomagolású, esztétikai hibás, esetleg javított termékek a jogszabály alapján használt terméknek minősülnek, ezért a gyártói jótállás (ismertebb nevén garancia) illetve termékszavatosság nem vonatkozik rájuk. A jogszabályi előírás alapján (2013. évi V. törvény, Ptk.) az Eladó a használt terméknek minősülő áru esetén kellékszavatosságot köteles vállalni, mely minimum 1 év.

6.1. Ha a vásárlás idején a terméknél hiba állt fenn, akkor a szavatossági idő feléig (6 hónap) az Eladót terheli a bizonyítás, hogy a hiba nem rendeltetésszerű használatból ered. A szavatossági idő második felében a bizonyítási teher a Vevőt illeti. Ez esetben a hiba gyártási eredetű okának bizonyítása és annak esetleges költsége a Vevőre száll. A kellékszavatossági idő alatt a termék rendeltetésszerű használata mellett is fellépő hiba esetén a Vevőt a jótállással azonos igények illetik meg: javítás, csere, árbeli kompenzáció vagy a vételár visszatérítése [Ptk. 6:159.-167. §].

6.2. A kellékszavatosság az Eladó által átadott garancialevéllel vagy a blokkal és megrendelőlappal érvényesíthető. Jótállás és kellékszavatosság csak a fogyasztó (Vevő) és vállalkozás közt létrejött adásvételi szerződéseknél köteles vállalni az Eladó, ha a vásárló jogi személy, akkor a forgalmazót – a felek eltérő megállapodásának hiányában – nem terheli jótállási kötelezettség.

6.3. Vevőt Eladó hibás teljesítése esetén megilletik a szavatossági jogok. A szavatossági jogok a termék kifizetése és átvétele napjától élnek.

6.3.1. Vevő a (kellék)szavatossági igényeit olyan termék esetén érvényesítheti, amely az eladáskor nem felelt meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. A kellékszavatossággal Eladó vállalja, hogy olyan terméket adott el a Vevőnek, amely kifogástalan, nincs rejtett hibája. Az Eladó (a termékben már a vásárláskor meglévő) hiba miatt felelősséggel tartozik a Vevő felé. Az eladáskor a Vevő (Fogyasztó) által ismert hibára nem lehet szavatossági (vagy jótállási) igényt érvényesíteni.

6.3.2. A CZC Bt. (Eladó) által forgalmazott termékek – a jelzett kivételektől eltekintve – nem gyári csomagolásban, hanem szállításra alkalmas védőcsomagolásban kaphatók. A csomagolást az üzletben megbonthatják a termékek előzetes tesztelése, átvizsgálása céljából. A szavatosság a termékek működésére, használatára vonatkozik, nem terjed ki a terméken található esetleges esztétikai hibákra, kivéve, ha azok a vásárlás után (pl. szállítás közben) keletkeztek! Amennyiben kibontás után a terméken az eladáskor nem ismert és tisztázott sérülés található (pl. szállításkor keletkezett kár), a sérült elemről vagy termékről a Vevő panaszt tehet, és élhet a szavatossági jogával. A reklamáció okát képező sérülésről vagy hibáról köteles fotót és rövid leírást küldeni a haztartasigepdiszkont@gmail.com e-mail címre.

6.3.3. Amennyiben – szavatosság esetén – beigazolódik, hogy a termék hibás volt, az Eladó elsősorban köteles a hibás dolgot megfelelő határidőn belül kijavítani, vagy ha ezt nem tudja/akarja vállalni, akkor másodsorban hibátlanra cserélni. Amennyiben az eladó ezt megtette, akkor a Vevő nem léphet vissza a szerződéstől, illetve nem kérhet árcsökkentést. Amennyiben az Eladó nem cserélte ki, vagy javította/javíttatta meg a terméket, akkor Vevő jogosult megfelelő árcsökkentést kérni, avagy a szerződéstől elállni. Jelentéktelen hiba miatt a szerződéstől elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. (Ptk. 6:159. §)

6.4. A jogszabály a termék vételárának számla felmutatása ellenében történő visszatérítését írja elő akkor, ha:

  • a jótállási/szavatossági időtartam alatt már az első alkalommal történő javítása során megállapítható, hogy a termék nem javítható, és cserére sincs lehetőség,
  • a jótállási/szavatossági időtartam alatt a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – és a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, nem kívánja a terméket a kereskedő költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, és cserére sincs lehetőség,
  • a termék kijavításra 30 nap alatt nem kerül sor, és cserére sincs lehetőség.

6.5. A vevő szavatossági, illetve jótállási igényét kizárólag a vásárláskor kapott eredeti és a teljes vételár kifizetését igazoló számla, nyugta vagy jótállási jegy, garancialevél bemutatása esetén érvényesítheti, amennyiben fogyasztónak minősül. (Fogyasztó: a gazdasági, vagy szakmai tevékenység körén eső célból szerződést kötő személy – Ptk.685.§d pont. Cég, vagy egyéni vállalkozó nem minősül fogyasztónak). Amennyiben a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, úgy a fogyasztói szerződést bizonyítottnak kell tekinteni a 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet 2.§ alapján. Tehát garanciát (jótállást) és szavatosságot csak magánszemély igényelhet a személynévre kiállított számlával. A CZC Bt. által forgalmazott termékek kizárólag háztartásban, háztartási használatra készültek, ezért ipari és üzletszerű használatuk esetén a jótállás/szavatosság nem érvényes!

6.6. Eladó köteles a Vevő kifogásáról jegyzőkönyvet felvenni, annak másolatát Vevő részére átadni, és a Vevő igényének teljesíthetőségéről a jegyzőkönyv felvételekor, de legkésőbb 30 napon belül Vevőt értesíteni.

6.7. A szavatossági igény érvényesítésének 2021. január elsejétől nem feltétele a termék csomagolásának megőrzése, tehát ettől a határidőtől számítva vásárolt termék esetén a jótállási és szavatossági igény a csomagolás hiányában is érvényesíthető.

6.8. A jótállás, szavatosság időtartama a 2021. január 1-jét követően vásárolt termékek esetében meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta, azaz amíg a hibás termék a vállalkozásnál, vagy a szerviznél javítás alatt van.

6.9. Hibás termék vásárlása

Vevő tudomásul veszi, hogy Eladó mentesül a szavatossági felelősség alól az olyan hiba esetén, amely hibát Vevő a szerződéskötéskor ismert vagy ismernie kellett, és amely hibára tekintettel a terméket Vevő csökkentett áron vásárolta. Eladó szavatossági felelőssége ilyen esetben csak a Vevő által nem ismert egyéb hibáért áll fenn.

6.10. Javított termék esetén Eladó csak új alkatrész beépítésével javítja a hibát, illetve a Vevő számára egyértelművé teszi, hogy a termék javított, és ez esetben milyen árcsökkentéssel vásárolható meg a termék. A javított termék esetén Eladó a többi termékkel egyenértékű, 1+1 év szavatosságot vállal.

  1. 11. A szavatosság, illetve jótállás nem terjed ki azon hibákra, melyek esetén:

– a terméket nem rendeltetésszerűen használták, nem tartották be a kezelési, használati, illetve karbantartási utasítását,

– szükséges javításokat nem, vagy nem a kijelölt szakszervizben végezték el,

– a terméket átalakították, megváltoztatták,

– valamely alkatrész természetes kopás, elhasználódás folytán tönkremegy,

– a vevő nem tett eleget kárenyhítési kötelezettségének (pl. a vevő a termék felismerhető hibáit időben nem kifogásolja),

– helytelen tárolás, elemi kár (pl. villámcsapás) vagy egyéb nem gyártási eredetű meghibásodás esetén (pl. a hirtelen vagy többszöri áramszünet okozta áramingadozás miatt) keletkezett.

Ezen esetekben Eladó jótállási, szavatossági kötelezettsége megszűnik.

6.12. A szavatossági idő alatt elutasítható a fogyasztó minőségi kifogása, amennyiben a hiba nem rendeltetésszerű használatból, vagy olyan okból ered, melyért a kereskedő nem felel.

A kifogás elutasításának indokát az Eladó köteles közölni a vásárlóval. A minőségi kifogás elutasításának okai lehetnek:

– nem rendeltetésszerű használat,

– természetes használatból eredő kopás,

– a vásárláskor a fogyasztó által már megismert hiba,

– illetve ha a hiba nem észlelhető.

  1. 13. A CZC Bt. (Eladó) az általa forgalmazott esztétikai vagy szépséghibás és javított termékek esetén is az 1 év kellékszavatosság mellett +1 év szervizgaranciát vállal. Ennek értelmében a kellékszavatosságon túli egy éven belüli meghibásodás esetén a termék javításakor az Eladó a szervizdíjat nem terheli a Vevőre, csak az alkatrész árát számolja fel. A szervizgarancia ideje alatt a termék cseréjére, árcsökkentésére vagy az ár visszatérítésére nincs lehetőség.

6.14. A CZC Bt. az általa forgalmazott háztartási készülékek vásárlása esetén vállalja, hogy amennyiben a Vevő igényli, elszállítja a Vevő által leadni kidobni szándékozott, hibás, használt, régi készüléket. Ennek szállításáért illetve leadásáért díjat nem számol fel.

  1. Egyéb rendelkezések

7.1 Amennyiben Vevő a termék átvétele előtt az értesítési címét megváltoztatja, köteles a címváltozásról Eladót tájékoztatni. Amennyiben Vevő ezt elmulasztja, viseli annak kockázatát, hogy az Eladó értesítését nem, vagy késedelemben kapja meg. Az Eladó jognyilatkozatai Vevővel szemben megtörténtnek számítanak, ha azokat az Eladó a Vevő utoljára megadott címére megküldte.

7.2. Vevő tudomására szolgál, hogy az általa az Eladótól megrendelt szállítás, szerelés esetén a számla értéke közvetített szolgáltatást tartalmaz.

7.3. Az Eladó és a Vevő közötti jogviszonyra a magyar jog az irányadó. A Szerződésben és a jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.

7.4. A CZC Bt. panaszkezelési módja: a vevő jogosult az Eladó telephelyén, vevőszolgálati irodájában vagy üzletében jól hozzáférhető helyen elhelyezett Vásárlók Könyvébe történő beírásra, amelyet a CZC Bt. köteles 30 napon belül levélben megválaszolni.

7.5. Vevő panaszával a főbb ellenőrzési szervekhez (az illetékes Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez, valamint az illetékes megyei Békéltető Testületekhez) is fordulhat panaszával. Ezek pontos elérhetősége Eladó árusító területén jól látható helyen van kihelyezve. A Budapesti Békéltető Testület postacíme: 1253 Budapest, Pf. 10.

7.6. Az Eladó és a Vevő közötti jogviszonyból eredő esetleges jogvitákban a felek egyeztetésre kötelesek, ha ez nem vezet eredményre, a jogvitában a Polgári perrendtartás szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság jár el, kivéve, ha a felek a Szerződésben ettől eltérő bírósági kikötést alkalmaztak.

7.7. A CZC Bt. értékesítési célú, illetve vevőszolgálati tevékenység folytatása céljából történő adatkezelése:

Az adatkezelés a Vevő önkéntes hozzájárulásán alapul, az általa megadott adatokat a CZC Bt. direkt marketing, értékesítési, illetve vevőszolgálati tevékenységgel foglalkozó alkalmazottai kezelik.

A Vevő tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, kérheti személyes adatainak helyesbítését, törlését vagy zárolását is, valamint – ha annak törvényi feltételei fennállnak – tiltakozhat az adatkezeléssel szemben. A Vevő az adatkezeléshez adott hozzájárulását bármikor visszavonhatja.

Vevő adatkezeléssel kapcsolatos kéréseit, kérdéseit, hozzájárulásának visszavonását az haztartasigepdiszkont@gmail.hu e-mail címre küldheti. A hírlevelekről való leiratkozás a https://haztartasigep-diszkont.hu weboldalon is lehetséges. Ha úgy ítéli meg, hogy az adatkezeléssel összefüggő jogait megsértették, a Vevő bírósághoz, illetve a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) fordulhat.” Eladó által alkalmazott adatvédelmi szabályok részletesen a vevőszolgálatokon és Eladó honlapján elérhető Adatvédelmi Tájékoztatóban találhatók.

7.8. Ha jelen ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelen vagy érvénytelenné válik, úgy az a többi rendelkezésének érvényességét nem érinti. Amennyiben az érvénytelenné vált rendelkezés akadálya a felek közötti Szerződés teljesítésének, a felek egyeztetésre kötelesek.

  1. Reklamáció, panasz

A Termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos panasz, észrevétel megtehető személyesen a Termék átvételekor vagy a CZC Bt. 06 20 665 1726-os telefonszámán illetve e-mailben a haztartasigepdiszkont@gmail.hu címen vagy postai úton (2151 Fót, Kossuth Lajos utca 37.).

A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az ügyfél az alábbi testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat:

– Pest Megyei Fogyasztóvédelmi Hatóság:
Cím: 1088. Budapest, József krt. 6.
E-mail: fogyved@pest.gov.hu
Tel.: 06 (1) 459-4843

– Pest Megyei Békéltető Testület:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Tel.: 06 1 792-7881

Bíróság:

Az ügyfél döntése alapján a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz is fordulhat.