Mielőtt garanciális hibabejelentést tenne, kérjük, olvassa el az alábbi tájékoztatót!

  • Vásárlás előtt kérjük, vegye figyelembe az eszköz méretét és azt, hogy szállítható-e a telepítés helyére!
  • A Háztartásigép-diszkont által forgalmazott termékek új, kartonsérült/szépséghibás termékek. A garancia (jótállás) illetve szavatosság a termékek működésére, használatára vonatkozik, nem terjed ki a terméken található esetleges esztétikai hibákra! A vásárlás előtt mindenképp javasoljuk a termék személyes megtekintését, hogy az esetleges esztétikai hibák ismeretében tudjon döntést hozni a vevő.
  • A termékek kizárólag háztartásban, háztartási használatra készültek, ezért ipari és üzletszerű használatuk esetén a garancia megszűnik!
  • A garancia (jótállás) illetve szavatosság kezdete a termék Vevő részéről történő kifizetés napján történik!
  • A jótállási és szavatossági jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. (Fogyasztó: a gazdasági, vagy szakmai tevékenység körén eső célból szerződést kötő személy – Ptk.685.§d pont. Cég, vagy egyéni vállalkozó nem minősül fogyasztónak). Amennyiben a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, úgy a fogyasztói szerződést bizonyítottnak kell tekinteni a 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet 2.§ alapján. Tehát garanciát (jótállást) és szavatosságot csak magánszemély igényelhet a személynévre kiállított számlával.
  • A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
  • A jótállási kötelezettség teljesítése a forgalmazót (Eladó) terheli.

Garancia (jótállás)- és szavatossági igény nem érvényesíthető az alábbi esetekben:

* Nem rendeltetésszerű használat, átalakítás, hibás vagy szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár vagy egyéb nem gyártási eredetű meghibásodás esetén.
* Karbantartási, tisztítási munkák esetén. A garancia nem terjed ki a készülék esztétikai állapotára.
* A kopóalkatrészek rendeltetésszerű használatából eredő kopás esetén.
* Cég vagy egyéni vállalkozó vásárlása esetén (mivel nem fogyasztónak minősülnek)
* A termékekre vonatkozó teljes körű műszaki garancia nem terjed ki a nem megfelelő használatból eredően bekövetkezett károkra:

  • például az energiaellátási problémák, áramingadozás, villámcsapás, okozta károk
  • a hirtelen (vagy többszöri) áramszünet okozta áramingadozás miatt keletkező kompresszor-meghibásodásra, vagy a külső behatástól kilyukadó elpárologtatóra.

Az üzembe helyezés során illetve a megfelelő használathoz az alábbi fontos tudnivalókat kérjük elolvasni és figyelembe venni!

* Hideg környezetből melegebb helyre szállításkor az elektromos készülékek hálózatba csatlakoztatása előtt 24 órát kell várni, hogy az esetleges rövidzárlatot és elektromos kisülést elkerüljék. Az ezekből bekövetkező meghibásodásra nincs garancia.

* A megvásárolt műszaki termék hosszú ideig és nem megfelelő körülmények között történő tárolása a műszaki állapot romlását idézheti elő. Ez esetben a készüléket üzembe helyezés előtt át kell vizsgáltatni a biztonságos üzemeltetés érdekében. (Ilyen esetben az átvizsgálás költsége szintén nem tartozik a jótállási kötelezettség körébe.)

* Amennyiben a garanciálisan bejelentett hiba nem rendeltetésszerű használat eredménye, vagy nem jelentkezik a kiszállás alkalmával (pl. felhasználói, kezelési probléma eredménye), a kiszállás vagy szervizbe történt beszállítás után szállítási és bevizsgálási költséget, kiszállási díjat számlázunk ki. (A szállítás és bevizsgálási költségek ez esetben a vásárlót terhelik.)

Nem minősülnek garanciális hibának a következő használati hibák és problémák:

MOSÓGÉP:

* Ha a talaj egyenetlensége, lejtése miatt vagy a rosszul beállított esetleg a mozgatás közben elmozdult állítható lábak miatt „ugrál” a mosógép!
* Szivattyúzási problémák: ha a vízszűrőben tárgyak találhatók, mivel a vásárló feladata a mosás előtt a ruhákból minden idegen tárgy eltávolítása, illetve a mosó(szárító)gép időnkénti tisztítása, ellenőrzése!

HŰTŐ:

* Klimatizálatlan (túlmelegedett), hűtőgépekkel túlzsúfolt helyiségben, nyári időszakban egy gyakran nyitogatott hűtőgép jegesedik vagy nem hűt megfelelően. A 16-32 C-fok között
* No frost funkció esetén túlmelegedett helyiségben a gép nem tudja leolvasztani magát, és jegesedhet. Ennek jele a ventilátor túlzott zaja. Ez esetben a hűtőt le kell olvasztani, ami legalább egy nap.

MOSÓ-SZÁRÍTÓGÉP:

* A mosógép, szárítógép vagy mosó-szárítógép kizárólag háztartási alkalmazásra használható. Alapvető karbantartásának, a szűrők tisztításának elmaradása, illetve a használati utasításban leírtak figyelmen kívül hagyása nem rendeltetésszerű használatnak minősül, kérjük, vegye figyelembe, hogy az emiatt fellépő problémák nem minősülnek garanciális problémának!