Vásárlási tudnivalók – garancia (jótállás) és szavatosság

Vásárlás előtt kérjük, vegye figyelembe az

eszköz méretét és azt, hogy szállítható-e a

telepítés helyére.

ÚJ !- Kartonsérült/ szépséghibás termékek! A garancia nem nem terjed ki a terméken található esetleges esztétikai hibákra!

Kizárólag háztartásban, háztartási célra használható a termék, ipari és üzletszerű használata esetén a garancia megszűnik !!!

Hideg környezetből melegebb helyre szállításkor az elektromos készülékek hálózatba csatlakoztatása előtt 24 órát kell várni, hogy az esetleges rövidzárlatot és elektromos kisülést elkerüljék. Az ezekből bekövetkező meghibásodásra nincs garancia.

A garancia a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő kifizetés,átadás vagy üzembe helyezés napján történik!

A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. (Fogyasztó: a gazdasági, vagy szakmai tevékenység körén eső célból szerződést kötő személy -Ptk.685.§d pont – cég, vagy egyéni vállalkozó nem minősül fogyasztónak). Amennyiben a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, úgy a fogyasztói szerződést bizonyítottnak kell tekinteni a 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet 2.§ alapján. Tehát garanciát csak magánszemély igényelhet a személynévre kiállított számlával.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.

A jótállási kötelezettség teljesítése a forgalmazót terheli.

Garancia igény nem érvényesíthető:

– Nem rendeltetésszerű használat, átalakítás, hibás vagy szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár vagy egyéb nem gyártási eredetű meghibásodás esetén.

– Karbantartási, tisztítási munkák esetén. A garancia nem terjed ki a készülék esztétikai állapotára.

A kopó alkatrészek rendeltetésszerű használatából eredő kopás esetén.

Cég vagy egyéni vállalkozó vásárlása esetén (mivel nem fogyasztónak minősülnek)

– A termékeinkre a teljes körű műszaki garancia nem terjed ki a készülék esztétikai állapotára, valamint a nem megfelelő használatból eredően bekövetkezett károkra!

Ilyen például (Energiaellátási problémák,áramingadozás)

a hirtelen (vagy többszöri áramszünet) áramingadozás miatt, a kompresszor meghibásodik vagy külső behatástól kilyukad az elpárologtató.

Nem áll módunkban garanciális hibaként orvosolni olyan problémát:

-MOSÓGÉP:

ha például a talaj egyentlensége,lejtése miatt vagy a rosszul beállított vagy mozgatás közben az állítható lábak miatt „ugrál” a mosógép!

Szivattyúzási problémák: ha a vízszűrőben tárgyakat találunk,mivel a vásárló feladata az időnkénti tisztítás-ellenőrzés!

-HŰTŐK:

– klimatizálatlan, hűtőgépekkel túlzsúfolt helyiségben, nyári időszakban egy gyakran nyitogatott hűtőgép jegesedik, vagy nem hűt megfelelően.

– A hosszú ideig és nem megfelelő körülmények között történő tárolás a fogyasztási cikk műszaki állapotának romlását idézheti elő. Ez esetben a készüléket üzembe helyezés előtt át kell vizsgáltatni a biztonságos üzemeltetés érdekében.

Az átvizsgálás költsége szintén nem tartozik a jótállási kötelezettség körébe.

SZÁRÍTÓGÉP: ( kizárólag háztartási használatra )

A gép alapvető karbantartása,szűrők tisztítása,illetve a használati utasításban leírtak figyelmen kívűl hagyása =

nem rendeltetésszerű használat,NEM GARANCIÁLIS PROBLÉMA, kérjük vegye figyelembe!

Amennyiben a garanciálisan bejelentett hiba,nem rendeltetésszerű használat eredménye

vagy nem jelentkezik a kiszállás alkalmával (pl. felhasználói, kezelési probléma,eredménye)

Kiszállás, vagy szervízbe történt beszállítás után,szállítási és bevizsgálási költséget, kiszállási díjat számlázunk ki.

(a szállítás és költsége a vásárlót terheli)

Mielőtt garanciális hibabejelentést tenne, kérjük, olvassa el az alábbi tájékoztatót!

  • Vásárlás előtt kérjük, vegye figyelembe az eszköz méretét és azt, hogy szállítható-e a telepítés helyére!
  • A Háztartásigép-diszkont által forgalmazott termékek új, kartonsérült/szépséghibás termékek. A garancia (jótállás) illetve szavatosság a termékek működésére, használatára vonatkozik, nem terjed ki a terméken található esetleges esztétikai hibákra! A vásárlás előtt mindenképp javasoljuk a termék személyes megtekintését, hogy az esetleges esztétikai hibák ismeretében tudjon döntést hozni a vevő.
  • A termékek kizárólag háztartásban, háztartási használatra készültek, ezért ipari és üzletszerű használatuk esetén a garancia megszűnik!
  • A garancia (jótállás) illetve szavatosság kezdete a termék Vevő részéről történő kifizetés napján történik!
  • A jótállási és szavatossági jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. (Fogyasztó: a gazdasági, vagy szakmai tevékenység körén eső célból szerződést kötő személy – Ptk.685.§d pont. Cég, vagy egyéni vállalkozó nem minősül fogyasztónak). Amennyiben a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, úgy a fogyasztói szerződést bizonyítottnak kell tekinteni a 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet 2.§ alapján. Tehát garanciát (jótállást) és szavatosságot csak magánszemély igényelhet a személynévre kiállított számlával.
  • A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
  • A jótállási kötelezettség teljesítése a forgalmazót (Eladó) terheli.

Garancia (jótállás)- és szavatossági igény nem érvényesíthető az alábbi esetekben:

* Nem rendeltetésszerű használat, átalakítás, hibás vagy szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár vagy egyéb nem gyártási eredetű meghibásodás esetén.
* Karbantartási, tisztítási munkák esetén. A garancia nem terjed ki a készülék esztétikai állapotára.
* A kopóalkatrészek rendeltetésszerű használatából eredő kopás esetén.
* Cég vagy egyéni vállalkozó vásárlása esetén (mivel nem fogyasztónak minősülnek)
* A termékekre vonatkozó teljes körű műszaki garancia nem terjed ki a nem megfelelő használatból eredően bekövetkezett károkra:

  • például az energiaellátási problémák, áramingadozás, villámcsapás, okozta károk
  • a hirtelen (vagy többszöri) áramszünet okozta áramingadozás miatt keletkező kompresszor-meghibásodásra, vagy a külső behatástól kilyukadó elpárologtatóra.

Az üzembe helyezés során illetve a megfelelő használathoz az alábbi fontos tudnivalókat kérjük elolvasni és figyelembe venni!

* Hideg környezetből melegebb helyre szállításkor az elektromos készülékek hálózatba csatlakoztatása előtt 24 órát kell várni, hogy az esetleges rövidzárlatot és elektromos kisülést elkerüljék. Az ezekből bekövetkező meghibásodásra nincs garancia.

* A megvásárolt műszaki termék hosszú ideig és nem megfelelő körülmények között történő tárolása a műszaki állapot romlását idézheti elő. Ez esetben a készüléket üzembe helyezés előtt át kell vizsgáltatni a biztonságos üzemeltetés érdekében. (Ilyen esetben az átvizsgálás költsége szintén nem tartozik a jótállási kötelezettség körébe.)

* Amennyiben a garanciálisan bejelentett hiba nem rendeltetésszerű használat eredménye, vagy nem jelentkezik a kiszállás alkalmával (pl. felhasználói, kezelési probléma eredménye), a kiszállás vagy szervizbe történt beszállítás után szállítási és bevizsgálási költséget, kiszállási díjat számlázunk ki. (A szállítás és bevizsgálási költségek ez esetben a vásárlót terhelik.)

Nem minősülnek garanciális hibának a következő használati hibák és problémák:

MOSÓGÉP:

* Ha a talaj egyenetlensége, lejtése miatt vagy a rosszul beállított esetleg a mozgatás közben elmozdult állítható lábak miatt „ugrál” a mosógép!
* Szivattyúzási problémák: ha a vízszűrőben tárgyak találhatók, mivel a vásárló feladata a mosás előtt a ruhákból minden idegen tárgy eltávolítása, illetve a mosó(szárító)gép időnkénti tisztítása, ellenőrzése!

HŰTŐ:

* Klimatizálatlan (túlmelegedett), hűtőgépekkel túlzsúfolt helyiségben, nyári időszakban egy gyakran nyitogatott hűtőgép jegesedik vagy nem hűt megfelelően. A 16-32 C-fok között
* No frost funkció esetén túlmelegedett helyiségben a gép nem tudja leolvasztani magát, és jegesedhet. Ennek jele a ventilátor túlzott zaja. Ez esetben a hűtőt le kell olvasztani, ami legalább egy nap.

MOSÓ-SZÁRÍTÓGÉP:

* A mosógép, szárítógép vagy mosó-szárítógép kizárólag háztartási alkalmazásra használható. Alapvető karbantartásának, a szűrők tisztításának elmaradása, illetve a használati utasításban leírtak figyelmen kívül hagyása nem rendeltetésszerű használatnak minősül, kérjük, vegye figyelembe, hogy az emiatt fellépő problémák nem minősülnek garanciális problémának!